Mintegy 25 kilométerre a Kanadai partvidéktől, az Atlanti-óceán északi részén fekszik egy aprócska szigetcsoport, amely Franciaországhoz tartozik. Ezek a Saint-Pierre és Miquelon szigetcsoporthoz tartozó szigetek, amelyek...

Normandia-Bretagne repülővel - Budapest, Repülő

Normandia-Bretagne repülővel - Budapest, Repülő  3*

Franciaország, Normandia-Bretagne
Indulások: 2026.06.13-tól
Időpontok: 3 db
Ellátás: reggeli
Típus: körutazás
Besorolás: 3*
Szállás: Hotel
Utazás: menetrendszerinti járattal

Utazas:

Egy régió, mely ragaszkodik sajátosságaihoz. Bretagne egy külön kis világ Franciaország csücskében. A tenger és a legendák vidéke, mely már az első találkozáskor rabul ejti a látogatót. A Kelta hagyományokkal rendelkező régió sajátos arculattal rendelkezik: vadregényes, sziklás partok, öblök, apró halászfalvak és erőddel körülvett városok, ahol megkóstolhatjuk a palacsintát és a híres almabort. A tengerészek hazája, akiknek véleménye szerint Bretagne Neptun lánya. A több ezer kilométer hosszú, Cancale-tól Saint-Nazaire-ig terjedő tengerpart hihetetlenül változatos, furcsa alakú sziklái a Gránit-parttól Morbihanig különös jelleget kölcsönöznek a tájnak. Nem beszélve a kisebb-nagyobb vagy egészen parányi szigetekről: Bréhat, Batz, Ouessant, Belle-Ile, melyek időtlenségbe röpítik az utast. A nyugodtnak éppen nem mondható kikötők más vonzerővel bírnak. Saint-Malo erődítményén körbe lehet sétálni, csodálatos látvány nyílik az ősi város magas lakóházaira, amelyeket szinte egytől-egyig újjáépítettek a második világháború után. Concarneau 14. századi erődítményének egykori felvonó hídját állandó hidakra cserélték. A védőbástyák, a fallal körülvett város viszont megmaradt, amelynek eredeti halászfalu jellege ejt bámulatba.

Program 1. nap

Indulás a reggeli órákban menetrend szerinti járattal Párizsba. Első utunk Normandia egyik legfestőibb településére, Givernybe vezet, amelynek legkedveltebb turista célpontja az impresszionista festő Claude Monet háza és kertje, amelyet mi is megtekintünk. Délután tovább haladunk az Alabástrom part mentén, ahol meredeken a vízbe szakadó fehér sziklák láthatók mindenfelé. Etretat különös sziklaformációi sok művészt megihlettek, a Port d’Aval sziklaíve Maupassant-t egy, az ormányával vizet felszívó elefántra emlékeztette, mellette obeliszkként emelkedik ki a 70 m magas „Tű” elnevezést viselő sziklaképződmény. Ezt a látványt feltétlenül érdemes megörökíteni, ezért megállunk egy fotószünet erejéig. A nap utolsó állomás Rouen. A várost örök titok lengi körül, amely megigézte a festőket, írókat és az utazókat is ősidők óta. Szállásunk is a városban lesz.

2. nap

A reggelit követően kijelentkezés, irány Honfleur, amelynek régi kikötőjét keskeny, magas házakkal teli utcák veszik körül, séta a városkában. Mivel Calvados tartományban vagyunk, egy Calvados kóstolás semmiképpen nem maradhat ki. Innen a tartomány és Alsó-Normandia fővárosába, Caenbe indulunk, városnézés. A város a II. világháborúban sok sérülést szenvedett, de az újjáépítés során sikerült megőrizni két emblematikus épületét, a Férfiak és Nők apátságát, amelyek eredete a XIX. századra nyúlik vissza. Látogatás a Memorial Múzeumban. A múzeum rendkívül gazdag, változatos anyaga nemcsak a partraszállás és a II. Világháború történetéről, hanem az egész XX. Századi Európáról ad átfogó képet. Szállásunk is a térségben lesz.

3. nap

Reggeli, majd utazás Bayeux-ba. Sajnos a híres Bayeux-i faliszőnyeget felújítják, így azt idén nem lehet megtekinteni. A délután folyamán ellátogatunk a normandiai partraszállás helyszíneire, ahol a háborús filmekből jól ismert Utah Omaha Gold és Juno Beach partszakaszokon lépten- nyomon találkozhatunk a sorsfordító esemény emlékeivel, a mesterségesen kialakított kikötők maradványaival, emlékhelyekkel és múzeumokkal. Szabadidő a tengerparton, majd utazás szállásunkra, Pontorson városába.

 

Gran marea viva, Mont Saint Michel, timelapse from Jose Angel Arroyos on Vimeo.

4. nap

A reggeli követően Franciaország egyik legismertebb nevezetességét, a Mont-Saint- Michel szigetet keressük fel, amelyen az UNESCO Világörökség részét képező monumentális épületegyüttes, a Szent Mihály apátság nyújt lebilincselő élményt. Impozáns látvány amikor az ár-apály miatt havonta többször is víz veszi körül a sziklaszirtet, a szigetre egy hídon jutunk át. A 300 m átmérőjű szigeten egy keskeny, középkori házakkal szegélyezett út visz az apátsághoz, ahol behatóan ismerkedhetünk a szerzetesek életével. Következő állomásunk Cancale, a jellegzetes Bretagne-i halászfalu, ami az osztrigatenyésztés egyik fő központja, amennyiben időnk engedi megkóstolhatjuk ezt az ínyencséget. Délután tovább utazás Bretagne „ékszerdobozába” St. Malo városába. Az egykori kalózfészekben séta a tenger fölé magasodó várfalakon. A jól védhető városka a vallásháborúk során, az 1500-as évek végén függetlennek kiáltotta ki magát, lakosai azt mondták, ők nem franciák, nem bretonok, hanem „maloiak”. Szállásunk Dinard városában lesz.

5. nap

A reggelit követően városnézés a Rance folyó völgyében fekvő Dinan városkában, amely favázas házaival, macskaköves utcáival a középkorba repíti és ámulatba ejti a látogatót. Séta a festői óvárosában, a várfalak, ősi katedrális megtekintése. Tovább utazunk a Frehel fokhoz. Hatalmas rózsaszín sziklafal magasodik a tenger fölé. A sziklák tetején rendkívüli a növényzet, sétautak vannak kialakítva a pompás színekben virágzó bozótos között. Morlaix bájos városát idegenvezetőnkkel tekintjük meg, híressé a 16-17. századból származó gerendaházaival vált. A mai nap utolsó állomása Quimper városa, ahol éjszakánkat is töltjük.

6. nap

A reggelit követően városnézés Quimperben, amely püspöki székhely és a dél-bretagne- i terület Cornouaille központja. Az elnevezés, amely igencsak hasonlít az angliai Cornwall-ra, emlékeztet a területen élők kelta származására. Ezen a vidéken igen erősek a breton hagyományok, találkozhatunk a nyelvet mai napig beszélő lakosokkal is. A város a 14. századból származó házairól és a 13. századból származó gótikus katedrálisáról is nevezetes. Meg kell még említenünk kerámiaművészetét is, amely nagyon régi időkig nyúlik vissza, a HB Henriot márka világszerte ismert. Szabadidő és ebédelési lehetőség Concarneau-ban. A festői kis halásztelepülésen található Franciaország harmadik legnagyobb halpiaca, emellett legnagyobb vonzereje a középkori ,,zártváros” ami az őt körülvevő vízben talált erőt és menedéket. Ez az erőd 300 m hosszú és 100 m széles szigetre épült és felvonóhíd köti össze a mai napig a szárazfölddel. Következő állomásunk Pont Aven, a „festők városa”, ahol többek közt Gauguin is több mint 8 évet töltött. Tovább utazunk Carnac térségébe, amelyet gyakran a „francia” Stonehenge”-ként is emlegetnek. Bár magasságuk elmarad angliai társaiktól, tény, hogy a majd 1000 ével korábbi, i.e. 3500 és i.e. 5000 közötti időszakból származó kövek igen nagy koncentrációban találhatók a város 13 km-es körzetében. Eredetük, rendeltetésük és főleg az, hogy milyen úton jutottak el a hatalmas súlyú kövek a helyükre mindmáig homályos a tudósok előtt. Ezt az éjszakát a csoport Vannes-ban vagy környékén tölti.

7. nap

A reggelit követően szabadidő, rövid városnézés Vannes szűk utcácskákkal övezett óvárosában majd a Szt. Péter katedrális megtekintése. A délután folyamán utazás PÁRIZSBA, ahol a szállásunk is lesz.

8. nap

A reggelit követően szabadidő, a késő délután folyamán buszos városnézés a belvárosban, majd a menetrend függvényében transzfer a repülőtérre, hazautazás Budapestre.

Menetrend Honnan - Hová Indulási idő: Érkezési idő: Budapest (BUD) - Párizs (CDG) 06:00 08:25 Párizs (CDG)) - Budapest (BUD) 21:05 23:15

A menetrendváltozás jogát a légitársaság(ok) fenntartják

Tudnivalók
  • Utazás:az Air France menetrendszerinti járatával. A díj a feladott poggyász árát tartalmazza.
  • Elhelyezés:3 *-os szállodák, 2-3 ágyas zuhanyzós szobáiban
  • Idegenforgalmi adó:helyszínen fizetendő: 25 EUR/fő
  • Ellátás: reggeli
  • Vacsora felár: 126 000 Ft/fő
  • Helyszínen fizetendő belépők: 50 EUR
Útvonal

 

688 400 Ft/fő-től +

Mintegy 25 kilométerre a Kanadai partvidéktől, az Atlanti-óceán északi részén fekszik egy aprócska szigetcsoport, amely Franciaországhoz tartozik. Ezek a Saint-Pierre és Miquelon szigetcsoporthoz tartozó szigetek, amelyek - annak ellenére, hogy közel 4000 km-re fekszenek a szárazföldtől - továbbra is francia irányítás alatt állnak. Ezek a szigetek Franciaország utolsó Atlanti-óceáni gyarmatainak számítanak.St. Pierre és Miquelon szigeteket az európaiak 1520-ban kezdték benépesíteni, és 1536-ban francia gyarmat lett.

A következő néhány évszázadban a szigeteken britek és franciák civakodtak azért, hogy eldöntsék ki uralkodjon a szigeteken illetve melyik kontinens földrajzi része a terület. Végül Franciaország lemondott minden észak-amerikai kolóniájáról, amely Észak-Amerika keleti részének jó nagy szeletét képezte, kivéve a Saint- Pierre és Miquelon szigeteiket, amelyek még mindig francia kézben vannak. A szigetcsoport nyolc szigetből áll, összesen 242 négyzetkilométer hosszú. Ezek közül csak két sziget, Saint-Pierre és a Miquelon lakott. A többi csupasz, sziklás és meredek partvidék, és csak egy vékony tőzegréteg lágyítja ezt a zord tájat.

A szigetek 6000 lakosának 90%-ka Saint-Pierre-en él, amely kicsi sziget, viszont mélyvízi dokkoló létesítményekkel ellátott kikötővel rendelkezik és egy repülőtérrel is. Egykor a Saint- Pierre és a Miquelon lakói halászattal és Newfoundland partjainál működő halászflották karbantartásával foglalkoztak. De az 1920-as évek elején az alkohol eladása és fogyasztása az Egyesült Államokban új gazdasági lehetőséget nyitott számukra. Saint-Pierre és Miquelon, egy francia gyarmat, amely az Észak-Amerikába történő alkohol csempészés csomópontjává vált. Ez az új iparág annyira jövedelmező lett, hogy a szigetlakók lemondtak a halászatról.

A halüzemeket bezárták és tárolókká váltak, míg a vízparton új betonraktárak nyíltak. A masszív építkezési robbanás ellenére a raktárhelyiségek még mindig elégtelenek voltak, ami miatt a szeszesital társaságok fizettek a magántulajdonosoknak, hogy a saját pincéiket használják a készletek tárolásához. Ezen időszakban még Al Capone is elidőzött a szigeten.Közel tizenhárom éven át ezen a kicsi és távoli szigeten addig soha nem látott gazdasági fellendülés volt tapasztalható, amely alkohollal látta el a „szomszédjait”.

De amikor az alkoholtilalom 1933-ban véget ért, a virágzó gazdaság összeomlott és a szigetlakók visszatértek eredeti szakmájukhoz:  a halászathoz. Jellegzetes tengeri határok1972-ben Kanada és Franciaország között vita merült fel a kanadai és a franciaországi Saint Pierre és Miquelon terület közötti tengeri határok kapcsán.  A vitát választott bírósági eljárás keretében 1992-ben rendezték. Egy kizárólagos gazdasági övezetet (EEZ) hoztak létre a szigetek körül és ezt Franciaországnak ítélték oda.

A zónának, szokatlan kulcslyukas alakja van, ez egy 20 km széles és 348 km hosszú vizes folyosó, amely a szigetektől délre fut. A vízi folyosónak kellett volna biztosítania Franciaország számára a kizárólagos gazdasági övezethez való hozzáférését a nemzetközi vizekről anélkül, hogy áthaladna Kanada kizárólagos gazdasági övezetén. Azonban a határokat nem húzták meg megfelelően, és a fenti térképből is kitűnik, hogy a kanadai zóna jóval meghaladja a franciát, és megszünteti a tervezett hozzáférési útvonalat.

A New York Times szerint a tengeri határnak egy másik hibája is volt.A tengeri határ, félúton Saint-Pierre és Newfoundland között, csak déli irányban haladhat át a kanadai Green Island és a Little Green-szigeteken. Vagy talán mégsem. Egyes térképek mindegyik szigeteket a tengeri határ mindkét oldalán jelölik, mások szerint a határ egyenesen rajtuk keresztül megy - ezzel egy harmadik szárazföldi határt biztosítva Franciaországnak Amerikában.