Vannak apró, meghitt környezetben fekvő és egészen nagy tavak is, melyek szinte könyörögnek, hogy szörfözzünk vagy vitorlázzunk rajtuk. Hegyek vagy dombok veszik körbe őket, de ami...

Akár az anyatermészet, akár ember alkotta, mesterséges tavakról beszélhetünk, Franciaország bővelkedik a gyönyörű tavakban. Vannak apró, meghitt környezetben fekvő és egészen nagy tavak is, melyek szinte könyörögnek, hogy szörfözzünk vagy vitorlázzunk rajtuk. Hegyek vagy dombok veszik körbe őket, de ami mindegyikben közös: pár, a tónál eltöltött nap után szinte teljesen feltöltődve kapcsolódhatunk be ismét a nyüzsgő körforgásba.

Lac du Bourget

A Lac du Bourget-et tartják Franciaország legmélyebb tavának. Kialakulása glaciális, 19.000 évre tehető vissza. Egyik oldalról hegyek határolják, másik oldalról pedig városok. Dent du Chat-ból remek kilátás nyílik a tóra, melyhez autóval először Relaisba, majd onnan gyalog a kilátóhoz kell mennünk. Kerékpározók és túrázók körében egyaránt népszerű célpont a tó, de a gyerekek is jól érzik magukat. Továbbá a tó egy szép stranddal is rendelkezik, ahonnan remek kilátás nyílik az Alpokra.

Lac de Sainte Croix

Franciaország harmadik legnagyobb tavának keletkezése 1973-ra nyúlik vissza, amikor megépült a Sainte Croix gát a Verdun folyón. Ennek ellenére nem mesterséges tóról beszélhetünk. Dombok és erdők veszik körül, panorámája csodás, csakúgy, mint homokos strandjai, melyeknél vízi mentők vigyáznak épségünkre. Vitorlázni, szörfözni és kajakozni egyaránt lehetséges, azonban csak az ember, a szél vagy a villanymotor hajtotta járművek használata megengedett a tavon.

Lac Léman

A Svájcot és Franciaországot elválasztó tó egészen lenyűgöző. A mélykék víz a tó egyes pontjain hullámzik, míg máshol olyan sima a tó felszíne, mint az üveg. Az Alpok veszi körül a tavat, ezzel is biztosítva a lenyűgöző kilátást. A Rhone-folyó legnagyobb tava, illetve Nyugat-Európa egyik legnagyobbja igen népszerű a csónakázók és jachtversenyzők körében. A tavon csónakázva megcsodálhatjuk Chillon középkori várát, a szőlőültetvényeket és a lenyűgöző villákat a tó partján.

Lac de Serre-Poncon

Meredek hegyek, gyönyörű dombok, és Európa egyik legnagyobb mesterséges tavának csodás mélykék vize tárul szemünk elé, ha meglátogatjuk a Lac de Serre-Poncon-t Délkelet-Franciaországban. A tavat az 1960-as években, egy árvízvédelmi projekt részeként hozták létre. Sajnos egyes falvakat el kellett árasztani, hogy helyet adjanak a tónak. A tó mentén kempingezhetünk, melynek lehetősége igen népszerű az úszók, szörfösök és a vitorlázók körében. Szeptemberben azonban az időjárás kiszámíthatatlansága miatt fontoljuk meg látogatásunk idejét és hosszát.

Annecy-tó

A meseszép Annecy-tavat egy kövezett ösvényen körbesétálhatjuk, közben beülhetünk egy tóparti kávézóba, vagy pihenésképp úszhatunk vizében. A szigorú környezetvédelmi előírásoknak hála, bátran kijelenthetjük, hogy ez Európa legtisztább tava, melyet a látogatók a víz tisztaságára adott magas pontszáma is megerősít. Franciaország legnagyobb tavai közé tartozik, falvak és hegyek veszik körül, és persze Annecy, melyet az „Alpok Velencéje” néven emlegetnek.