A Szerelem alagútja Klevan és Orzhiv falu között található a Kovel-Rivne vonal mentén, távolsága hét kilométer. Orzhivtól nem messze a vonal kettéválik. Az egyik Klevanba vezet, míg...

Még 2011-ben, az Amusing Planet megjelentetett egy képet egy titokzatos, zöld, fákkal fedett alagútról, amely egy vasúti pályaszakaszt vett körül Ukrajnában, amelyet A szerelem alagútjának hívnak. Abban az időben, az interneten még nem volt fellelhető információ ennek a helynek a létezéséről, és egyáltalán nem volt semmi információ a helyről kivétel, hogy valahol, Kevan város mellett van. Az elmúlt néhány évben, ahogy ezek a képek egyre népszerűbbekké váltak a közösségi médiában és más weboldalakon, további információk kerültek elő.

Nemrégiben RFE/RL újságírója és fotósa, Amos Chapple kiszállt a helyszínre, és egy autentikus történt mesélt el. A Szerelem alagútja Klevan és Orzhiv falu között található a Kovel-Rivne vonal mentén, távolsága hét kilométer. Orzhivtól nem messze a vonal kettéválik. Az egyik Klevanba vezet, míg a másik egy erdőben elrejtett egykori titkos katonai bázishoz a hidegháborúból. Akkoriban a fákat szándékosan ültették a pálya mentén, hogy elrejtse a közlekedését a katonai járműveknek.

A katonai bázis valószínűleg még használatban lehet, mert a Google Maps nagyszámú katonai járműveket mutat a bázison. Az alagút külső formája szépen nyírt, azonban nem a katonai járművek mozgása alakította, hanem azok az ipari tehervonatok, amelyet az Odek rétegelt gyár működtet Orzhiv faluban. A nyírfákat szerte Ukrajnában kamionnal szállítják be a gyárba, ahol rétegelt lemezeket készítenek belőlük. A kész rétegelt lemezeket nagyméretű konténerekbe rakják és vonaton szállítják a Klevan vasúti csomópontba.

Klevanból a fő útvonalakon viszik mindenfelé Nyugat-Európa piacaira. Az Odek gyári vonatok Klevanba a Szerelem alagútján naponta többször keresztülhaladnak, attól függően, hogy mennyi rétegelt lemezt kell szállítani. Az alagút néhány száz méterre a gyártól kezdődik. Chapple nem említi, hogy milyen hosszan húzódik az alagút, azonban az angol Wikipédia a három kilométer hosszúnak írja, míg az orosz Wikipédia négy kilométeresnek tartja. Úgy látszik, hogy az alagút Ukrajnában is nagyon népszerű, párok és friss házasok gyakran készítenek fotókat itt.

Előfordul, hogy a turisták a vonatok üzemeltetői számára problémát okoznak, így nagyon figyelmesnek kell lenniük a pályán. Az alagútnak nem biztosítanak hivatalos védelmet, nincs őrzője sem, azonban néhány évvel ezelőtt a gyár kivágatott számos fát, hogy segítse a vonat áthaladását, ami miatt hatalmas felháborodás volt. A gyár azóta nem nyúlt a fákhoz.