Egy kellemes őszi napon indultunk el Ótátrafüredről a Magas-Tátra legmagasabban fekvő, egész évben nyitva tartó menedékháza felé. A Téry-menedékház 2015 méter magasan várja a túrázókat, hegymászókat.

Tarajkára siklóval jutottunk fel, majd ráléptünk a Magas-Tátra vadregényes turistaösvényére. A piros jelzésen  haladtunk egészen a Zamkovszky-menedékházig ahol egy kisebb pihenőt tartottunk.

Feltöltődve indulunk tovább a zöld jelzésen, végig a kis A Kis-Tarpataki-völgyben haladunk a Téry-menedékházig. A völgyben az első turistaút 1875-ben épült, mely azóta is a Magas-Tátrába látogatók nagy kedvence.

A turistaút népszerűsége miatt dr. Téry Ödön már 1889-ben azt javasolta a Magyarországi Kárpátegyesületnek, hogy építsenek egy menedékházat az Öt-tó katlanában. Az építési munkálatok 1898-ban kezdődtek meg. 1899 augusztusában nyitották meg a házat, melynek ünnepélyes megnyitóján közel 100 ember vett részt.

A fantasztikus környezetben fekvő háznál érdemes hosszabban megpihenni. A túra kellemesen kimerítő, azonban rossz időjárási körülmények között csak tapasztalt túrázóknak ajánljuk. Télen mindenképpen érdeklődjünk az aktuális lavinahelyzetről mielőtt útnak indulnánk.