A vietnami háború során, Cu Chi vietnámi tartományában egy bonyolult földalatti alagúthálózatot hoztak létre. Az alagutakat a Viet Congok használták búvóhelyként, illetve kommunikációs és szállítási útvonalként, valamint kórházként, élelmiszerraktérként...

Vietnam-Kambodzsa körutazás - Budapest, Repülő

Vietnam-Kambodzsa körutazás - Budapest, Repülő  3*

Vietnam, Hanoi
Indulások: 2026.02.22-tól
Időpontok: 2 db
Ellátás: reggeli
Típus: körutazás
Besorolás: 3*
Szállás: Hotel
Utazás: menetrendszerinti járattal

Utazas:

Program

Hanoit egyesek Kelet Párizsának nevezik, van akit a harmincas évek francia kisvárosaira emlékeztet. Sokkal nyugodtabb, zöldebb, mint Saigon, a forgalom is csendesebb. Mintegy egymillió lakója zárkózott, de hagyományosan vendégszerető.

Vietnamot nem látta, aki nem hajózott néhány órát a Hanoitól csupán 150 kilométerre fekvő Ha-Long öbölben. A világ nyolcadik csodájaként emlegetett Leszálló Sárkány öble 1995 óta a Világörökség része. Smaragdzöld vizéből háromezer különös formájú dolomitszikla emelkedik ki. A monda szerint egy földre leszálló óriási sárkány a farkával tördelte apróra a környező hegyeket. A fővárostól Ho-Shi-Minh város, amit lakói ma is inkább Saigonnak hívnak, 1700 kilométerre fekszik. Az ötmilliós metropolisz a francia gyarmatosítók örökségét idézi, egyszerre egzotikus és nagyvilági. Egy nép kultúrájához szorosan hozzátartozik mindaz, amit megeszik, megiszik. Saigonban minden utcasarkon ehetünk "Pho"-t. Ez a híres vietnami zöldségleves, amit gyömbérrel, borssal, ánizzsal fűszereznek, rizstésztával, marha- vagy csirkehússal vagy sonkával tálalnak. Jellegzetes nemzeti ételük a "Chia gao". Hasonló a kínai tavaszi tekercshez: darált sertéshús, gomba, tészta, bab és tojássárgája keverékét rizstésztába tekerik, és olajban kisütik. Az átható illatú "Nuoc mam"-mal, vagyis erjesztett halszósszal tálalják. A kígyóbor rizs erjesztésével, némi kígyó hozzáadásával készül - minél mérgesebb az állat, annál erősebb gyógyhatást tulajdonítanak az italnak.

Kambodzsa egy Magyarországnál csaknem kétszer nagyobb ország a Sziámi-öböl partján. Nyugatról és északnyugatról Thaiföld, északkeletről Laosz, keletről és délkeletről pedig Vietnám határolja. Az ország neve egy mimózaféle fa indonéz nevéből keletkezett. A volt francia gyarmat 1953-ban nyerte el függetlenségét. A vietnami háború alatti (amerikai, dél-vietnami) megszállását húsz évig tartó polgárháborús időszak követte. Kambodzsa fővárosa, Phnom Penh, amely a Mekong és a Tonle Sap folyók összefolyásánál fekszik. Phnom Penh szinte ma is teljesen olyan, mint a francia gyarmati időkben volt, alacsony épületek, rendezett parkok, csodálatos sétányok jellemzik. A Királyi Palota nagyobb része ma is a királyi pár rezidenciájának számít, így a lenyűgöző épületeknek csak bizonyos részeit lehet megtekinteni. Azonban nem mindig Phnom Penh volt a főváros. Mikor a Khmer birodalom a fénykorát élte, szükség volt egy tündöklő fővárosra, amely megmutatja a világnak az istenkirályok nagyságát. Ekkor lett Angkor a birodalom fővárosa, azonban ezt a pozícióját mindössze öt évszázadon keresztül tudta megtartani, utána hanyatlásnak indult, majd végül a dzsungel martaléka lett. Újabb évszázadoknak kellett eltelnie, míg a XIX. században felfedezték a területet, és ma már az UNESCO Világörökség részeként ejti ámulatba az odalátogató turistákat.

1. nap

Indulás Budapestről a menetrend függvényében. Étkezés a repülőgépen.

2.nap

Érkezés Hanoiba a menetrend függvényében, transzfer a belvárosba, majd egy különleges városnézésben lesz részünk az ezeréves fővárosban. Hanoi a régi és az új különös keveréke, ezért nem hasonlít egyik vietnámi városhoz sem, nyüzsgő piacai, kitűnő konyhája lenyűgözi az ősi város minden látogatóját. Séta a városban, a legfontosabb nevezetességek megtekintése kivülről. Irodalom Temploma, amely a XI. században épült Vietnám első egyetemeként. A Tran Qouc Pagoda a buddhizmus kulturális szimbólumaként magasodik az égbe. A két legromantikusabb tó között található egy aprócska szigeten, a főváros szívében. A város közepén lévő Hoan Kiem tó, ami a különös történelmi távlatokba visszanyúló legendájával varázsol el, itt található a NgocSon templom (a Jade hegy temploma). Szállás Hanoiban.

 

DRONE VIDEO: Vietnam and Cambodia from the sky from GlobalVision 360° on Vimeo.

3.nap

Reggeli után utazás busszal a Halong-öbölbe. Érkezés után beszállás a tradicionális ,,sárkányhajóba”, ahol elfoglaljuk a kabinjainkat. Ebéd, majd hajónk kifut a „Leszálló Sárkány” öbölből és behajózik az ezernyi mészkősziget közé. A legenda szerint az öbölben él Lac Long Quan, a sárkánykirály, aki a vietnámi nép védelmezője volt évezredéken keresztül. Fürdőzési lehetőség a smaragdszínű öblökben, majd a hajóra visszatérve a szakácsok főzőbemutató keretében avatják be a vendégeket a vietnami konyha rejtelmeibe. Szállás és vacsora a hajón.

4.nap

A napfelkelte megtekintése után reggeli a fedélzeten, majd visszatérés a kikötőbe. Utazás vissza Hanoiba, amennyiben időnk engedi rövid városnézés (a belső repülőjegy menetrendjének függvényében változhat a program). Transzfer a repülőtérre, elutazás belső járattal Hueba, Közép-Vietnám egyik leglátványosabb városába, az egykori császári fővárosba.

5.nap

A reggelit követően városnézés Hue-ban. A város, vallási központként is szolgált és szolgál a mai napig, mutatja ezt Hue-ban és szűkebb környékén a több, mint 600 pagoda, amelyek legnagyobb része még ma is működik. A látnivalók egy részét a Parfüme folyón tett hajókázás során fedezzük fel. Látogatás a Thien Mu Pagodában (Mennyei Hölgy pagodája), amely az ország egyik leghíresebb épülete, majd megtekintjük a még maradványaiban is lenyűgöző látványt nyújtó, árokkal körülvett királyi fellegvárat. Késő délután továbbutazás Vietnam legbájosabb városkájába, Hoi Anba. A mintegy 120 km-es út festői tájakon vezet keresztül, ahonnan remek kilátás nyílik Vietnam legszebb tengerpartjára, a Lang Co-ra. Szállás Hoi An-ban.

6.nap

Reggeli majd városnézés Hoi Anban, amely többek között a selyemkészítéséről és kereskedelméről vált nevezetessé. Sétálva fedezzük fel a bájos óvárost, bemegyünk több, 18. századi lakóházba, és megtekintjük a város jelképét, a Japán hidat. Délután transzfer a repülőtérre, elutazás Siem Reapba, transzfer a szállásunkra, szabadidő..

7.nap

Reggel elsőként Angkor Thom-ot (az istenek oltalmazta várost) fedezzük fel. Ennek közepén magasodik Bayon temploma, ahol rejtélyes mosolyú Buddha-arcokat találunk. Emellett a Királyi Palota maradványai, a Phimeanakas, a Leprás király terasza és az Elefánt terasz a főbb látnivalók. Innen a X. századból származó Banteay Srey templomhoz utazunk, amely a hindu vallás egyik legszebb szentélye. A rózsaszín homokkőből épült kis méretű templomot még a reggeli órákban érdemes megnézni, színei akkor láthatóak igazán. Szállás Siem Reapban.

8.nap

A délelőtt folyamán a kirándulás a központi angkori területre, látogatás a II. Szúrjavarman király által Visnu istennek ajánlott Angkor Wathoz. Délután szabad program, vásárlási lehetőség.

9.nap

Reggel elutazás Phnom Penh-be, autóbusszal. A kambodzsai fővárosban tett rövid kirándulás során Phnom Penh első számú nevezetességeit kereshetjük fel. A Tonle Sap és Mekong összefolyásánál alakult ki a városközpont. A vallási épületek közül a Wat Phnom pagodáját és a Királyi Palota melletti Ezüstpagodát, a történelmi emlékek közül az Elefánt-termet és az angkori időszak legértékesebb gyűjteményét őrző Nemzeti Múzeumot, a XX. századból pedig a fedett piacot és a vörös khmerek gyilkos rezsimjéről tanúskodó Toul Sleng múzeumot keressük fel, illetve nézzük meg kívülről. Este szabadidő, mikor is a folyópart menti sétányra megyünk, ami a város leglátogatottabb része, számos szállodával, s jobbnál-jobb éttermekkel, kocsmákkal, bárokkal.

10.nap

Délelőtt szabad program, a város egyéni felfedezése, majd utazás szárnyashajóval Chau Doc-ba (Vietnám), a Mekong deltához. Szállásunk a városban lesz.

11.nap

A reggelit követően több órás, motorcsónakos kirándulásra indulunk a hatalmas kiterjedésű Mekong-delta egyedülálló vízi világában. A Dél-Kínai tengerbe ömlő Mekong Ázsia harmadik leghosszabb folyama, hatalmas deltatorkolatot és számtalan folyóágat alkot, amelyek több millió embernek biztosítanak megélhetést. Megtudhatjuk, hogyan készül a rizspapír, ismeretlen trópusi gyümölcsöket kóstolhatunk és meghallgathatjuk, milyen az eredeti vietnami zene. Látogatás egy úszó faluban, ahol a helyiek egész életüket a vízen töltik, megnézzük hogyan horgásznak közvetlenül a házuk alatt. Innen továbbhajózunk egy is faluba, a folyó másik partjára, ahol egy muszlim közösség él. Visszatérve a városba folytatjuk utunkat a Chua Xu Pagodához. Késő délután utazás Can Tho városába, amely a Mekong „fővárosa”, szállásunk is itt lesz.

12.nap

Kora reggel utazás hajóval a delta legnagyobb és legnyüzsgőbb úszó-piacára, ahol mind a vevők, mind az árusok csónakokkal közlekednek. Visszatérés Can Tho városába, majd utazás autóbusszal Saigonba, Vietnám legnagyobb városába. Szállásunk elfoglalása, szabadidő.

13. nap

Az egész napunkat Saigon (Ho Chi Minh City) felfedezésével töltjük. Városnézés keretében meglátogatjuk a Történelmi Múzeumot, a Thong Nhat Konferenciaközpontot és a Ben Thanh Piacot. A város többi nevezetességénél csak egy fotószünet erejéig állunk meg, mint a Notre Dame katedrálisnál, a városházánál, a színháznál és a központi postahivatalnál. Délután a kínai negyed felé vesszük az irányt, felfedezve ennek a területnek a nevezetességeit. Túránk a központi Ben Thank piacon ér véget, ahol elmerülhetünk az kézműves termékek sokaságában. Visszatérés szállásunkra.

14.nap

Reggeli után azonnal a Cu Chi alagút rendszer felé vesszük utunkat, amely a vietnámi háború idején vált ismerté, itt éltek és rejtőzködtek a vietkongok. Visszatérés Saigonba, a menetrend függvényében transzfer a repülőtérre, elutazás.

15.nap

Hazaérkezés Budapestre a délelőtti órákban.

Tudnivalók
  • Utazás: Menetrendszerinti járattal, Budapest-Hanoi-Saigon útvonalon, belső járatokkal a helyszínen
  • Elhelyezés: 2-3 ágyas szobákban, középkategóriájú szállodákban, 1 éjszaka hajón a Halong-öbölben
  • Ellátás: reggeli, a hajón teljes ellátás
  • Minimum létszám: 20 fő
  • Vacsora felár: 125.000 fő/12 alkalom (utolsó nap este is van vacsora a repülőtéri transzfer előtt)
  • Kambodzsa vízum: 30 USD, applikációban 36 USD
  • Vietnámba 2025. SZEPTEMBERTŐL nincs szükség vízumra magyar állampolgárok részére. 
  • A díj a programokhoz szükséges belépőjegyek árát és a feladható poggyász díját tartalmazza.
  • Helyszínen kötelezően fizetendő szervízdíj: 65 USD/fő.
Menetrend

 

Turkish Airlines

2025.10.20., 11.23.

Honnan - Hová Indulási idő: Érkezési idő: Budapest (BUD) - Isztambul (IST) 20:30 23:40 Isztambul (IST) - Hanoi (HAN) 02:05 15:25 SAIGON (SGN) - Isztambul (IST) 22:15 05:30 + 1 Isztambul (IST) - Budapest (BUD) 08:10 08:20

A menetrendváltozás jogát a légitársaság(ok) fenntartják.

 

2026.01.15.10.27. - EMIRATES

Honnan - Hová Indulási idő: Érkezési idő: Budapest (BUD) - Dubai (DXB) 15:10 23:20  Dubai (DXB) - Hanoi (HAN) 03:40 12:40 SAIGON (SGN) - Dubai (DXB) 23:55 04:25 + 1 Dubai (DXB) - Budapest (BUD) 10:35 13:35

 

2026.02.22.

Honnan - Hová Indulási idő: Érkezési idő: Budapest (BUD) - Isztambul (IST) 20:05 00:15 Isztambul (IST) - Hanoi (HAN) 02:25 15:25 SAIGON (SGN) - Isztambul (IST) 22:15 05:25 + 1 Isztambul (IST) - Budapest (BUD) 08:10 08:20

Térkép

 

1 190 400 Ft/fő-től +

A vietnami háború során, Cu Chi vietnámi tartományában egy bonyolult földalatti alagúthálózatot hoztak létre. Az alagutakat a Viet Congok használták búvóhelyként, illetve kommunikációs és szállítási útvonalként, valamint kórházként, élelmiszerraktérként és a harcosok lakóhelyéül is szolgált. Az alagútrendszereknek Viet Congok nagy jelentőséget tulajdonítottak, hiszen fontos szerepet töltöttek be az ellenállásban. Az alagutak 25 év alatt készültek el, építésük valamikor az 1940-es években kezdődött, míg a franciák ellen zajlott a háború.

A céljuk ekkor még a falvak közötti kommunikáció megkönnyítése, és a francia seregek vonulásának elkerülése volt. Amikor a Nemzeti Felszabadítási Front lázadása kitört 1960 környékén, az alagutakat elkezdték javítani és kibővítették őket. Néhány év alatt az alagútrendszer hatalmas stratégiai jelentőségre tett szert, és Cu Chi körzete és a környező területek a Viet Congok ellenőrzése alá kerültek. A titkos alagutak, melyek településekhez csatlakoztak, gyakran áthaladtak az amerikai támaszpontok alatt, de nem csak a Viet Cong gerillák erődítményeiként, hanem a közösségi élet központjaiként is funkcionáltak. Az elpusztult falvak alatt található alagutakban földalatti iskolák működtek, és nyilvános helyekként is szolgáltak, ahol a párok házasságot kötöttek, illetve a szerelmesek találkoztak.

Színházakat is létrehoztak az alagutakban, ahol előadóművészek szórakoztatták a katonákat dalokkal, tánccal és különböző régi történetekkel. Az élet azonban nem volt könnyű. Levegő, élelem és víz csak alig volt, az alagutakban pedig fertőzött hangyák, mérgező százlábúak, skorpiók, pókok és férgek mászkáltak. A gerillák idejük nagy részét az alagutakban töltötték, ki csak éjszaka merészkedtek, hogy beszerezzék a szükséges kellékeiket vagy begyűjtsék az élelmiszerüknek szánt növényeket. Néha, ha az amerikai csapatok mozogtak, vagy nehézbombázták a területet, akkor kénytelenek voltak tovább is a föld alatt maradni. A betegségek, mint például a malária hatalmas pusztításokat végeztek az alagutakban, hiszen a harctéri sebesülések után a különböző járványok jelentették a halálozások fő okát. Szinte mindenkinek voltak paraziták a bélrendszerében.

A háborúban résztvevő, alagutakban harcoló mintegy 16.000 káder közül azonban csak 6000-en élték túl a háborút. A háború során Cu Chi alagútjai nem kis frusztrációt okoztak az egyesült államokbeli Saigonban a hadseregnek. Az amerikaiak és az ausztrálok megpróbálták különböző módszerekkel felderíteni az alagutakat és beszivárogni azokba, de mind kudarcot vallottak. Katonák tízezrei indultak el, hogy rizsföldeket pusztítsanak el, lemészárolják a dzsungelben élő népcsoportokat illetve rombolják le és evakuálják a falvakat. Az amerikaiak lombtalanító permetanyagot juttattak ki légi úton a területre, majd néhány hónappal később a száraz növényzetet benzinnel és napalmmal meggyújtották. A sors fintorának köszönhetően a napalm által létrehozott intenzív hő a nedves trópusi levegővel kölcsönhatásba lépve felhőszakadást hozott létre, mely eloltotta a tüzet.

A Viet Congok így épségben maradtak az alagutakban. Mivel vegyi fegyverekkel nem tudták megnyerni a háborút, az amerikai hadsereg elkezdte az úgynevezett alagútpatkányok alagutakba küldését. Az alagútpatkányok olyan emberek voltak, akiket csak egy puskával, késsel, zseblámpával és madzaggal szereltek fel, ők lépésről lépésre derítették fel az alagutakat és az azokban rejlő csapdákat. Az alagútpatkányok munkája tele volt óriási veszélyekkel. A földbe vezető lyukak bejáratai alig voltak vállszélesek. Miután pár métert csúsztak lefelé, egy U alakú kanyart kellett tenniük vissza a felszín felé mielőtt indulhattak volna vízszintesen tovább. Az elemlámpa fénye nem volt elég ahhoz, hogy tisztán lássák az alagutat, és hely sem volt ahhoz, hogy megforduljanak és visszavonulhassanak. A földalatti tűzharcokban résztvevőknek megdöbbentően magas volt a baleseti aránya. Az amerikaiak elkezdtek német juhászkutyákat kiképezni, hogy kitűnő szaglásukkal megtalálják a csapóajtókat és a gerillákat. Az alagutakban harcolók azonban erre úgy válaszoltak, hogy amerikai szappannal mosakodtak, melynek olyan illata volt, amit a kutyák barátságosként azonosítottak. Továbbá foglyul ejtett amerikaiak egyenruháival zavarták össze a kutyákat. Azonban a kutyák képtelenek voltak észrevenni a csapdákat.

Az így csapdába esett kutyák elpusztultak, vagy csonkolásokat szenvedtek így a megrémült gazdáik nem voltak hajlandóak beküldeni őket az alagutakba. Végül az 1960-as években az amerikaiak elkezdték Cu Chi területeit szőnyegbombázni, így megsemmisítve a területet, és az alagutakat is, több részletben, minden mással együtt. Ez azonban szükségtelen volt, mivel Amerika már megtalálta a háborúból vezető kiutat. A 120 km hosszú alagútrendszer megmaradt részeit azóta háborús emlékparkká alakították. Az alagutak igen népszerűek a turisták körében, akik a biztonságosabb részeken át is mászhatnak, Néhány alagutat készítettek a nagyobb testméretű nyugatról érkező turisták számára is, és alacsony fogyasztású lámpákat szereltek be az alagutakba, hogy tisztábban lehessen azokat látni, és a csapdákat is egyértelműen jelölték. A földalatti konferenciatermeket helyreállították, így a látogatók kipróbálhatják milyen volt a Viet Cong harcosoknak a föld alatt étkezni.