Máltáról szinte mindenki pozitív élménnyel tér haza, hiszen tökéletes hely a nyaralásra. Összegyűjtöttünk tíz okot (második rész hamarosan), amiért mi is ezt gondoljuk:

Időjárás

Málta nagyon kellemes időjárással büszkélkedhet. A forró nyár ideális a napimádóknak, persze nem árt az óvatosság az erős UV-sugárzás miatt. A tél még a legkeményebb napjain is enyhe marad, 15 ºC alá nemigen megy a hőmérséklet. A nap ekkor is 5-6 órán át süt, és Málta a szokásos teljességében pompázik. Máltai kiruccanásunkat ajánlott szeptemberre és októberre szervezni, hiszen ilyenkor még nincs olyan nagy hőség, ráadásul nincsen akkora tömeg sem. Emellett az árak is alacsonyabbak, mint főszezonban.

Valletta

Valletta Málta fővárosa és egyben a világörökség részét képezi. Sokszor illetik olyan nevekkel, mint „szabadtéri múzeum” vagy éppen „a világ legtörténelmibb városa”. A Máltai lovagrend építette fel Vallettát, miután az 1565-ös nagy ostromból Málta jött ki győztesen. Ez a város öt századnak emlékét hordozza és mutatja be. Természetesen nem csak a történelem az, ami vonzza az embereket. A múltnak köszönhető ragyogás mellett a jelenlegi város tele van kitűnő éttermekkel, vendéglőkkel és kávézókkal. Az, hogy melyik utat választjuk, rajtunk áll: a kikötők kellemes hangulatában elfogyaszthatunk egy italt, vagy akár végigsétálhatunk a régi bástyákon. Érdemes megnézni a Szent János-társkatedrálist is, melyben felbecsülhetetlen értékű festményeket is őriznek, mint a Keresztelő Szent János lefejezése Caravaggiótól.

Történelem

Málta stratégiai helyzete - Európa, Észak-Afrika és Közel-Kelet között - járult hozzá ahhoz, hogy a legkülönbözőbb népek települtek be: a föníciaiak, aragóniaiak, a máltai lovagrend, a franciák és a britek. Nem meglepő, hogy több jelentős történelmi bonyodalomba is belekeveredett. Megemlíthetjük a keresztény Európa és az Oszmán Birodalom közti csatákat, Napóleon felemelkedését és bukását, valamint természetesen a Második világháborút. De ezt nemcsak a történelemkönyvekben írták meg: akármerre járunk, a sziget impozáns múltja, a kulturális diverzitás hatása mind a szemünk elé tárul, a legkisebb részletekig. Elég elmenni Mdinába, a Három Városba, vagy Vallettába, hogy antik utcák, templomok, erődök, vagy csaták helyszínei vegyenek bennünket körbe.

Árak

Európa nem mindig a legolcsóbb, Málta sem tartozik közéjük. Persze ha drága helyet keresünk, Máltánál találhatunk sokkal expenzívebb országokat. Kétség sem fér hozzá, hogyha szezonon kívül érkezünk, tehát szeptembertől májusig, mindent sokkal elérhetőbb áron találhatunk. Ez legfőképpen a szálláshelyeket illeti.

Tengerpart

Málta egy kis mediterrán sziget, gyönyörű tengerpartokkal, kék és meleg vízzel – pont tökéletes, akár sütkérezni akarunk a napon, akár úszni. A déli városok szikláitól is indulhatunk a mély vízbe, de északon és ugyanúgy délen is megvannak a homokos partok. Bár a bátrak télen is bemerészkednek a vízbe egy frissítő úszás kedvéért, többen inkább a hajókázás mellett döntenek. Komppal juthatunk át Sliemából Vallettába, lebilincselő tájak mentén, de benevezhetünk hosszabb hajóutakra is. A horgászat szerelmesei sem unatkozhatnak Máltán, hiszen a Földközi-tenger nagyon gyorsan mélyül, így nem kell messzire menni mélytengeri horgászat céljából.